úterý 13. prosince 2016

Běh

Opravdu jsem se těšila, až bude konec tohoto roku. Posledních pár týdnů jsem strávila stěhováním a hledáním práce, což ale vedlo k tomu, že v posledních dnech si místo předvánočního stresu užívám spokojenost, ke které jsem došla uchopením života do vlastních rukou. Někdy je to účinnější, než čekání na zásah nějakých vnějších vlivů. 
Na druhou stranu jsem ještě nedošla do fáze, kdy bych byla schopná si zorganizovat čas tak, abych měla prostor na psaní, čtení a bohužel i to sportování. Ovšem na mou obhajobu bydlím na nejvyšším kopci široko daleko a několikrát denně vycházím do čtvrtého patra. To bude zadek...

Běh jsem nikdy moc nemusela. Školní časy, kdy jsem ho vyloženě nenáviděla, přeskočím.
Brala jsem ho jako nutné zlo při mých záchvatech hubnutí. V průběhu jsem si nadávala, že jsem vůbec vytáhla paty z domu a kolikrát ani náběh endorfinů u protahování mě nepřesvědčil o tom, že bych měla ještě někdy zase jít.

Problém byl v tom, že jsem neuměla běhat. Nastartovala jsem vysokým tempem a po ani ne kilometru chtěly moje plíce explodovat, což mi dávaly najevo i nepříjemným pícháním v bocích. To jsem nějak rozchodila a znovu. Moje tělo běželo a moje mysl mi říkala: ,,Už mě prosím nikdy nenuť tohle dělat!"

V létě v Itálii jsem si myslela, že bude fajn, nějaký ten ranní běh podél pobřeží. Nebyl. Po zhruba dvou pracovních měsících jsem byla jednou večer hrozně vytočená a rozhodla se vzít si příklad z kamarádky delegátky, která pravidelně po večerech vzala sluchátka a vyrazila se pořádně zapotit a zrudnout.

Běhávala jsem bez sluchátek, protože před několika lety jsem si při běhu zničila telefon a už jsem to nechtěla riskovat. Tenhle večer mi ale mysl říkala: ,,Vezmi sluchátka a běž to vyběhat!" Tempo jsem oproti dřívějšku podstatně zpomalila, zaposlouchala se do hudby a pak zjistila, že místo osmi seti metrů dokážu v kuse uběhnout jeden a půl kilometru.

A tak jsem se několikrát týdně kolem jedenácté večer po práci sebrala a šla poznávat různá zákoutí a kouzla nočního přímořského městečka. Začala jsem se zlepšovat a po měsíci už jsem zvládla uběhnout v kuse téměř tři kilometry. O běhu jsem přečetla spousty článků a radovala se z toho, co pro svoje tělo a pro sebe dělám.

S každou uběhnutou trasou jsem překonávala samu sebe. Lépe jsem zvládala stres, zlepšovala jsem svou fyzickou zdatnost a obecně jsem se stávala pozitivnějším člověkem. Dokonce i v situacích, kdy jsem lapala po dechu a připadala si přehřátá, moje mysl mi říkala: ,,Ježiši já to miluju!"

Ještě bych tedy podotkla, že k tomuto souznění mysli s pohybem jsem schopna jedině po setmění. Po ránu nebo vlastně kdykoliv během dne pro mě není běh zdaleka tak skvělý jako za šera. Zrovna v to léto byly mé půlnoční běhy nejlepšími jak prožitky, tak výkony.
U jiných sportů žádné změny podle času nepozoruji. Zvláštní. I tak bych se ale do jedné z těch horkých nocí vrátila, hezky se uvelebila na terásku a nechala si po pár kilometrech zklidnit tep pozorováním hvězd.


Ve sportovním oblečení se vždy cítím fit a sebevědomá, přestože do atletické postavy mám hodně daleko. Den před focením jsme s kamarádkou byly na trampolínách a hned po nich na skupinovém cvičení Břišní pekáč. Po tom dni mě bolelo i ležet. Do toho přišly první mrazíky, ale výsledné snímky se mi vzhledem k podmínkám a nic moc fotoaparátu líbí. Ráda bych poděkovala Tince, která je skvělým sparring partnerem a ještě skvělejší kamarádkou a to už neuvěřitelných sedmnáct let!


Na závěr bych Vám ráda samostatně představila nejhezčí prvek mého outfitu, kterým je tahle nejroztomilejší čapka, vhodná pro několik zimních sportů. Uvnitř má hydrofobní pruh s termoregulačními vlastnostmi, které odvádějí vlhkost a dokonce odpuzují nečistotu, díky tomu je nedráždivá a tedy vhodná pro běžné nošení i sportování.

Kama je česká značka, jejímž cílem je produkovat oblečení nejen funkční, ale také stylové. Zpracovává rakouské příze, vyráběné s ohledem na zdraví člověka a šetrnost k přírodě. Značka v rámci své činnosti stojí za ekologickou, hospodářskou a sociální udržitelností.

Čepici jsem dostala v rámci spolupráce s e-shopem affekt.cz, za což mnohokrát děkuji, každý pohled na ní mi dělá radost. Už jsme si spolu byly zaběhat a opravdu super, úžasné teploučko a sluchátka mi konečně nevypadávala z uší.
E-shop se zaměřuje na kempování, horolezectví, lyžování, potápění a i na běžnější sporty, kterým je například turistika. Je hezky přehledný a objevíte zde i několik akcí a výprodejí. Určitě doporučuji navštívit, pokud máte kladný vztah k pohybu!

Běháte?
Které roční období Vám nejvíce vyhovuje pro pohyb?

19 komentářů:

  1. Čepice je moc hezká a podle popisu je na sport fakt skvělá :) Já zkoušela běhat na gymplu, ale tady ve městě je to blbé, za světla se stydím, když v okolí bydlí polovina základky a za tmy bojím. A samotnou mě to nebaví, ale nenašla jsem nikoho k sobě. Chtěla bych bydlet někde na okraji, kde se dá vyběhnout za barák a hned je člověk někde v polích :D Minulý rok na jaře jsem začala i s fitkem, ale nemohla jsem se dokopat jít tam sama a navíc si nevydělávám, tak to prostě nešlo dlouhodobě. Ale běh se mi hrozně líbí a chtěla bych se hecnout a dát se na něj :) Vlastní bydlení závidím, já se ho asi ještě dlouho nedočkám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by se mi taky líbilo, přestože jsem raději ve městě, v tomhle směru by mi více vyhovovala vesnice. A nebo nejlépe ta Itálie, kde jsem se díky nočnímu životu nemusela bát a o to víc si ty běhy užívala :).
      Ještě nebydlím úplně sama, s kamarádkou jsme v podnájmu :), ale i tak to přestěhování bylo velkým zásahem do finančního rozpočtu a já do první vejplaty budu muset přežít na suchých rohlících :D.

      Vymazat
  2. Beh je asi jedna z mala veci, ktora ma fakt nelaka :/ neviem cim to je, nikdy som k nemu nemala vztah :) Ale cvicim poctivo 3x do tyzdna :)

    Pozyvam na luxusnu giveaway o Lancome, Biodermu a Dermacol, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/12/narodeninova-ga-lancome-bioderma.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi momentálně stále více aktivnější jak já, v tomhle počasí už se k tomu běhu málokdy přemluvím a samotné cvičení mě bez rozehřátí během nebaví :D. Ale mám v plánu po novém roce opět zavítat do posilky :).

      Vymazat
  3. Čepice je pěkná. Já místo běhu praktikuju pouze rychlou chůzi, protože mám tak trochu problém s kolenem, ale naprosto to miluju a za nic bych to nevyměnila. Plus k tomu rehabilitační cvičení na záda. No a chtěla bych začít chodit na jumping :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten jumping je odvaz, je to tedy opravdu náročné, ale hrozně nás to bavilo :), ráda bych na něj chodila častěji :). A souhlasím, že nejlepším pohybem je stejně chůze :).

      Vymazat
  4. Čapka je krásná :) Běh po ránu pro mě taky není,celkově pohyb po ránu, pokud nepočítám mini běh ráno na zastávku :D Přiznávám, že běh jsem nikdy moc nemusela, a když už tam se mi líbil běh v lese, přírodě. Nejraději pro sport mám jaro, léto, podzim, no zimu, úplně ne, ale záleží na duhu pohybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsem opět vyrazila po ránu a dokonce mě z toho rozbolela hlava, někdo ty starty dne má trochu pomalejší no :D.
      Taky je mi příjemnější se někde v létě potit, než přemýšlet, co by se dalo v zimě dělat :/.

      Vymazat
  5. Ja som začala behávať pravidelne pred viac ako dvoma rokmi a stále ma to nesmierne baví.
    Prajem ti veľa nabehaných kilometrov.

    http://lamodaeanarchia.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :), je pravda, že teď v té zimě, když je ještě ke všemu opravdu brzo tma, se do běhu moc neženu, ač se mi po něm stýská :(, o to víc ale ať se těší sport tracker na příchod jara :D!!

      Vymazat
  6. Ja som zvykla behavat v lete v zime by som to vzdravi asi neprezila a tiez najradsej bezim vecer :)
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když udeří mrazy, tak si také říkám, že je to celkem o zdraví :D. Každopádně když má člověk správnou výbavu, tak se to určitě dá :).

      Vymazat
  7. Ja sa tak veľmi neviem dokopať k behu .. Teda, keď som vo fitku, vždy si dám na začiatku 10 minút + šprinty, ale neviem si predstaviť, že by som mala behať tak hodinu.. Snáď sa k tomu už konečne dokopem!:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se také víc líbí ty kratší běhy na rozehřátí a pak se zřídit silovými cviky :). Ráda bych to jednou dopracovala na delší běhy, mám příští rok co dělat :D.

      Vymazat
  8. Milujem behanie a takto v zime tiež :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tě obdivuji :). Mně to teď v zimě dělá opravdu problém :D, už se hrozně těším na jaro :).

      Vymazat
  9. A já běh nesnáším. A přesto bych si občas zaběhat šla. I přesto že nesmím. Ale určitě ne sama a s taťkou mě to tedy taky moc neláká, mám pocit, že bych ho zdržovala.

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím, v dobách, kdy jsem běh také moc nemusela, tak jsem mívala takové ty stavy ,,musím to jít vyběhat" a nakonec díky tomuhle pocitu jsem si ho i oblíbila :).

      Vymazat
  10. Já mám běh ráda a už se těším, až opadnou trochu ty nízké teploty, bude déle světlo a budu moci po práci zase vyběhnout. Jinak, moc se mi líbí ta tvoje vesta.

    OdpovědětVymazat